Založ si blog

Televízna „zábava“

Televízna „zábava“

No ak mám pravdu povedať najprv som nad myšlienkou niečo dať dnes na blog mávla rukou, v zásade to nerobím avšak  od rána som bola  nejako rozladená  a až v priebehu dňa mi došlo, že kde to má pôvod. Piatok, pondelok až streda boli v práci ako aj v škole katastrofou, neviem či to bol súbeh výkyvov počasia a zároveň aj ukončovanie letného semestra alebo niečo iné ale faktom je, že som 3 dni za sebou prišla domov okolo  22:00 hod a samozrejme ráno o 8,00 hod som už  bola v škole a poobede v robote. Celé dni dookola, keď máte pocit, že ste už už niečo zvládli tak príde nový problém, nový zápočet a to všetko skomplikuje ešte aj chyba programu, ľudská chyba  alebo len náhoda, ktorá Vás pripraví o čas a treba vždy prehodnocovať veci, časový plán atd.  proste stres na stres no a večer resp. v noci  prídem domov  a snažím sa postíhať čo sa dá  a už keď mám aspoň malú chvíľku pre seba  chcem si 2-3x do týždňa ukradnúť kúsok času pri telke.  A vtedy to začne, prepnem jeden kanál reklama, druhý kanál reklama,  tretí  kanál už ani neviem, že je to reklama lebo je to reklama, ktorá vyzerá ako prebiehajúci film, poviete si no dobre! Zmierený  s osudom ťuknete na nočné správy prejde jedna informácia a reklama, uvedomím si, že sedím 15 minút pri telke a miesto relaxu pri nejakom hoci aj kúsku filmu ste zaevidovali spustu, miestami trápnych, zbytočných a nudných informácii a tak unavená sedím a pozerám na v podstate nemé pohybujúce sa obrázky predo mnou vzhľadom na to, že musím mat hlasitosť na minime pretože určite to všetci poznáme ak nám vpáli do obývačky reklama, ktorá kričí na celý byt o polnoci tak zobudí celý dom.  Nakoniec sa naštvem a poviem, že dosť mala som snahu idem na istotu a prepnem na filmový kanál ako  napr. HBO kde viem, že nič ma nebude otravovať, ale samozrejme ako je to v dnešnej dobe, za všetko normálne a bio si treba priplatiť a to isté platí aj pre kľud, takže HBO je osobitne priplácaný filmový BIOkanál bez reklám,  lenže v rámci toho prístupu, že chcete mať kľud vždy tak raz za mesiac dospejete k tomu, že by ste si radi pozreli aj niečo iné než čo ste stihli už vidieť na ňom a tak sa znova dostávam do raja ponúk z reklamy. Nevraviac, že staršia filmová klasika je x krát púšťaná ako tá lacnejšia ponuka práve v tom raji. Viem, že všetko treba financovať len jedno mi nejde do hlavy naozaj je chod televízií až tak finančne náročný, že film čo má trvať 90 minút ide minimálne 150 minút? A stáva sa Vám tiež, že keď sledujete nejaký nový film alebo kriminálku, že normálne zabudnete čo ste vlastne pred reklamou videli ? Mne sa to stáva často a vrchol je keď sa na nejaký film teším a pri reklame prepnem inde, kde nejde reklama  a zazvoní telefón, doperie pračka a pod. normálne zabudnem čo som sledovala a tresnem sa po hlave keď už je skoro koniec filmu. A tak  v rámci boja s reklamou som prišla na to , že pre zachovanie pokoja je dobré vždy keď mi ide film natúkať si súbežne idúci iný program, ktorý sa mi ako tak páči a nepúšťa zároveň reklamu ako ten prvý a potom počas reklamy len prepínate na ten druhý a nemusíte odchádzať znechutený preč.  Niekedy  sa dominantným stane ten druhý program a ten prvý už len dopozeráte. Prečo tak?, lebo keď už mám voľno nemám okrem iného chuť na vnucované informácie a niekedy som tak unavená, že naozaj nechcem stále odchádzať od televízora aby so nevidela blbosti. Pri tých nových snímkach mi to nevadí ale keď si chcem pozrieť takú klasiku ako „S tebou mne baví svet“ alebo „Popolušku“ skutočne nemám chuť na  kvapku jari na panvici, visiacu inteligentnú baktériu tesne pred jej smrťou,  rodinku úžasne zadlžených , ktorí varia v novostavbe ale chladničku majú lúsknutím prsta na pôžičku, ktorú budú splácať 6 rokov po 30 Eur. A tu sa dostávame práve k tomu druhému aspektu rekláma to, že Vám rozhodia pozornosť, pokazia zážitok, zjedia čas je jedna vec ale to, že občas tak lezú na nervy a máte pocit, že ich robia bytosti z inej planéty a vytočia Vás do otáčok je vec druhá. Inak neviem ako Vy, ale všimla so  si, že ako keby aj kreativci z reklám mali svoje dni resp. roky každé obdobie je poznačené zrejme šmírovaním iného konkurenčného produktu a v poslednej dobe svetu vládne ako čo najlepšie  znázorniť kŕče v bruchu a tak mi do Zelenej míle s Tomom Hanksom alebo  cez  Foresta Gampa pláva nafúknutý chlap na strope autobusu a ženám sa obtáčajú všelijaké vlnky a liany okolo brucha  dookola v  rozličných podobách. A tak to teda seknem  a prepnem na správy, no a tam je iná forma teroru ako napr.: Ste na dne? tak mi vás dorazíme. Po prvé absolútne spoločensky nedôležité správy,  niektoré až nedôstojné, že popri tom s čím sa ľudia boria tak  v hlavnom vysielacom čase pre správy, sa tiahne informácia o pokazených kolieskach na košíkoch v nákupnom centre a čo mi najviac vadí aby Vás pri tom balaste udržali tak už nie je čitateľný blok, že správy- Slovensko správy- zahraničie a zaujímavosti na koniec ale bez dôstojnosti  sa prechádza od dôchodkyne, ktorá je v hlavných správach kde  sedí s 150 eurovým dôchodkom v kuchyni pri sviečkach pričom ju chodí oberať o dôchodok syn a celá dedina na čele so starostom o tom vie ďalej sa simultánne prechádza  k mrakodrapom nejakého šejka, ktoré budú vyrábať sladkú vodu z morskej, v ktorej budú postavené a len projekt stál viac než je náš štátny rozpočet. Nevkus ešte aj pri zostavbe relácie, zvyk šokovať a upútať pozornosť za každú cenu. Počujete hlasy moderátorov a redaktorov, ktorí načítajú, pripravia podklady k vysielaniu a zrazu ich vidíte v bežnom živote, na chodbách úradov alebo v živom vysielaní pri slovnej prestrelke politikov  a zistíte, že sú úplne mimo, neschopní položiť cielené otázky, proste si zvykli, že prestrih, farby , farebné efekty a upútavky urobia polovicu roboty za nich, naživo je to trapas, taký, že ja sa hanbím za nich byť v tej situácii. Aby som dokončila čo som načala na začiatku, rozladená som bola preto lebo som si chcela  jeden deň na chvíľu pred  spánkom, ktorý skončí v rannom zhone,  raz do týždňa rýchlo vyčistiť hlavu, že si pozriem kúsok niečoho pekného zaujímavého čo ma poteší a miesto to som tri krát pred spaním obrazne a obrazovo vyprala šaty ,samozrejme,  stále v  inom prášku a stále to bol ten najlepším. Aspoň , že to….. No a keď už som sa tak rozpísala  tak mi nedá nespomenúť ešte  jeden pre mňa nepochopiteľný fenomén, ktorý dosť podstatne  ovplyvňuje kvalitu zážitku z ponúkanej programovej ponuky  televíznych staníc. Ja tomu v duchu hovorím lavína. Televízna stanica oznámi, že v hlavnom vysielacom čase pôjde napr.  Harry Poter, môžete si byť istý, že minimálne ďalšie tri televízne stanice budú ponúkať v priebehu týždňa, ktorúkoľvek epizódu Harryho Potera. Spolu s opakovaním to zaberie spolu 10 dní keď si budete môcť resp. musieť pozrieť  nejakého čarodejníckeho učňa. Čím finančne slabšia televízia tým starší diel alebo len jeden diel bez série a tie televízie, ktoré nemajú ani na to alebo sa tvária, že ich sa „opisovanie“ netýka tak dajú čokoľvek aspoň v podobnom razení tak, že ak nie Harry Poter tak „KRABAT:Čarodejníkov učeň“( s Davidom Kossom ) alebo Čarodejov učeň( s Nicolasom Cageom) alebo Čarodejníce s Eastwicku (hviezne obsadenie Jack Nicholson, Susan Sarandon, Michelle Pfeiffer) a pod a tak máme lavíny keď sa na nás valia len upíry len sladké príbehy len únosy deti , zlé alebo dobré macochy  nové vírusy a rozličné podoby konca sveta.

Výsledkom takého prístupu je, že som tak vo vlnách pravidelne priotrávená nejakou kopírovanou témou a tak sa mi už niekedy stalo, že som film nedopozerala aj keď išlo o kvalitnú produkciu lebo už len pomyslenie na ústrednú tému ma nudilo. Možno, že niekto si povie, že to nie je také zlé a , že bežný konzument si to ani nevšimne, avšak definícia bežný je dosť problematická v danom prípade, lebo pre každého je niečo prioritne avšak ak patríte medzi filmových fanúšikov a viete si vychutnať filmové umenie a k tomu máte zároveň časovo náročnú prácu a  rodinu ostáva Vám len veľmi málo vyhradeného času na pozretie hoci aj sekvencie dobrého filmu a tak ak máte fakt len kúsok času voľný tak citlivejšie vnímate tento ustráchaný konkurenčný  boj postavený na odkukávaní. Mňa by len zaujímalo, že ak sa televíznej stanici zvýši náhodou pri takom filme sledovanosť tak si akože povedia dobre, že sme napodobňovali  a ak  to nevyjde to sú akože všetci ticho?

 

 

 

 

 

Recenzia „Inferno“

20.10.2014

Recenzia Dan Brown: „Inferno“ Zatiaľ posledná a najnovšia kniha Inferno od známeho Dana Browna čitateľa určite nenechá sedieť na stoličke. Verných fanúšikov táto knižka nesklame. Mnohí sa vyjadrili, že v jeho predposlednom titule boli stratení. Čo zodpovedá aj jeho názvu a to Stratený symbol. Nový titul sľuboval opätovné vrátenie sa Browna do [...]

Biela noc ! Biela noc ?

05.10.2014

Sama mám problém zadefinovať svoj dojem z tohtoročnej „Bielej noci“ v Košiciach. Nevynechala som doposiaľ ani jeden ročník, tešila som sa aj na tento v poradí štvrtý. Na neskutočné množstvo ľudí v centre mesta a jeho priľahlých oblastiach som si pri tejto akcii počas zvykla, každým rokom bolo ľudí čoraz viac. Po štyroch ročníkoch „Bielej noci“ [...]

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 5763x
Priemerná čítanosť článkov: 1921x

Autor blogu

Kategórie